Agenda 2011, coperte de piele (1)

De ani de îmi ies din fire că nu găsesc, la început de an, o agenda pe gustul meu: mică (să îmi încapă în poşeta), liniată şi datată. Nu prea înţeleg de ce producătorii de agende pun pe copertă anul, iar înăuntru doar pagini în capul cărora scrie "Data". Eu (şi sunt convinsă că nu doar eu) prefer agendele cu o zi pe pagină, de dimensiuni mici, maximum un sfert de A4.

Anul trecut m-am hotărât să îmi creez propria agendă, dar toate încercările de printare corectă s-au dovedit eşecuri şi am abandonat. Acum însă, după ce am căutat pe net prin sute de template-uri şi softuri de creat/printat plannere/organizere, am revenit la Outlook. Şi am avut succes. Iată cum am procedat:

În Microsoft Outlook (eu am versiunea 2003, pe XP), am creat un nou print style (eu l-am denumit A5) , dar toate printurile (pe care le voiam patru zile per pagină, faţă-verso) ieşeau cu prea mult alb. Adică pagina de agendă era prea mică, dar distanţa de la marginea hârtiei la chenarul paginii de agendă era prea mare. Până la urmă, m-am prins că trebuia să modific exact marginile. Am modificat valorile atât de mult cât mi-a permis Outlook-ul.

A doua şmecherie s-a dovedit a fi ascunsă în setările imprimantei. Eu tot îi dădeam "booklet", ceea ce nu îi plăcea. Sau, în fine, îi plăcea, dar nu îmi plăcea mie rezultatul.

De fapt, singura setare a imprimantei (din Properties, la fereastra Print) era "duplex", adică faţă-verso.
Am printat iniţial o lună întreagă, la 1 la 31 ianuarie, dar mi-a rezultat un fascicol mult prea gros pentru a putea fi capsat bine. Aşa că apoi am redus numărul de pagini, respectiv de zile dintr-un fascicul, astfel încât să încapă patru zile per pagina A4, faţă verso.

Le-am scris cu creionul, alături, fiindcă altminteri mă încurcam rău.
Algoritmul este:

18.02 - 5.03
6.03 - 29.03
30.03 - 22.04
23.04 - 16.05
17.05 - 9.06
10.06 - 03.07
04.07 - 27.07
28.07 - 20.08
21.08 - 13.09
14.09 - 7.10
8.10 - 31.10
1.11 - 24.11
25.11 - 18.12
19.12 - 03.01

Am mai pus trei zile din 2012, ca să iasă la număr şi să nu rămân cu pagini goale la final. Ceea ce rezultă pentru fiecare fascicol arată astfel:




Din vanitate, am pus in header si numele propriu, ca să îmi fie agenda cât mai personalizată.

După ce am tăiat (cu cutterul, căci ghilotina s-a dovedit inexactă) foile şi le-am aşezat în fascicole, a rezultat un teanc care arată astfel:


În următoarea postare, o să arăt cum capsez (în mod total neprofesionist, ieftin şi leneş, dar eficient) fiecare fascicol în parte şi cum le voi prinde laolaltă pe toate.

Continuarea aici

Niciun comentariu:

S-ar putea să te intereseze şi...