Tutorial de recondiţionare a unei cutii din lemn prin decoupaj.


Aveam în casă o cutie, destul de mare, care a suferit o seamă de transformări şi destinaţii de-a lungul timpului. A fost verde şi o folosea tata pentru a-şi ţine sculele. Apoi eu am vopsit-o albastră (ca să se asorteze cu sufrageria momentului) şi ţineam în ea fleacuri. În primăvară, am vopsit-o albă, cu vopsea de ulei, că îmi rămăsese pe trafalete când făceam ceva vopsitorie prin casă. Iar zilele astea i-a venit rândul.





Mai întâi, am desfăcut balamalele celor două părţi (corpul şi capacul).


Apoi am hotărât să îi mai dau o mână de vopsea, acrilică de data asta, căci albul era cam gălbui. Înainte de asta însă, am hotărât să urmez sfatul polonezei Asket şi să mă ocup şi de interiorul cutiei.
Pentru asta, am "securizat" marginile exterioare ale cutiei, astfel încât să nu pătez cutia la exterior în timpul vopsirii interiorului.



Pentru vopsirea interiorului am ales un finisaj metalic, şi anume cupru, pe care l-am obţinut cu ajutorul unui spray de decoraţii de Crăciun. Am executat operaţia afară, cu mască, pentru a nu inhala vaporii, şi mi-am pus mănuşi de plastic.



Am vopsit apoi cu vopsea acrilică suprafaţa exterioară a celor două părţi ale cutiei, având grijă să nu "contaminez" cu vopsea interiorul arămiu-metalic.
Am trecut apoi la decuparea modelului din hârtie. Din cauza modelului foarte întortocheat, folosirea forfecuţei a fost aproape inutilă şi a trebuit să folosesc cutterul X-Acto, pentru decupaj fin.


Rezultatul (de două ori) a fost ca în imaginea alăturată, dar cu aproximativ un metru şi jumătate mai mult. Am decupat de două ori fiindcă iubita mea Sophia (v. posturile de anul trecut) s-a distrat niţel cu decupajele mele, mototolindu-le şi rupându-le. O fi crezut că-s şoareci...


Am izolat apoi cu bandă adezivă de hârtie o porţiune de cutie şi am trecut la vopsirea în negrul a fundului cutiei, plus o porţiune din "pereţii" ei.
Pasul următor a fost lipirea hârtiei decupate. Din păcate, fiind un model atât de întortocheat, introducerea hârtiei în apă, cum ar fi trebuit, făcea să se lipească hârtia şi să se rupă încă înainte de a o pune pe suprafaţă.

Am vrut ca modelul să nu fie întrerupt la îmbinarea dintre cele două părţi (baza şi capacul) ale cutiei. În acest scop, am lipit la colţuri, cu hârtie adezivă, capacul de cutie şi am lipit hârtia ca şi cum nu ar fi existat nicio separare.

După uscarea completă a hârtiei de decoupage, am tăiat cu cutterul hârtia la îmbinare.


Am trecut apoi la lăcuire. Am dat cam patru straturi pe fiecare parte, inclusiv în interior.
Apoi am montat din nou balamalele, unind baza de capacul cutiei.

Când toate au fost gata, am aplicat o încuietoare falsă. Despre aceasta, în postul următor.


Vedere de sus
Vedere laterală
 Vedere din spate








Niciun comentariu:

S-ar putea să te intereseze şi...